راهنمای نصب کاغذ دیواری

در بخش به ذکر نکاتی جهت راهنمای نصب کاغذ دیواری برای کسانی می خواهند این حرفه را یاد بگیرند می پردازیم . نصاب کاغذ دیواری یک کار ظریف و هنری بوده و کسانی که علاقه مند به یادگیری آن دارند باید صبر و حوصله داشته باشند. بخش عمده  زیبایی کاغذ دیواری به مرحله نهایی آن یعنی نصب مربوط می شود. مشتریان بعد از انتخاب نوع کاغذ که گاهاً بسیار هم در انتخاب آن حساس هستند نیازمند یک نصاب می شوند. ولی خیلی از مشتریان در انتخاب نصاب چندان دقت نمی کنند. مشتریان باید بدانند مرحله انتخاب نصاب نیز به اندازه همان مرحله خرید کاغذ دیواری اهمیت دارد. چرا که یک نصب غیر حرفه ای می تواند کل کار را زیر سوال ببرد و زیبایی کار را بگیرد. از این رو بر آن شدیم که در ارتباط با برخی از نکات نصاب کاغذ دیواری مطبی را جهت راهنمایی نصاب کاغذ دیواری در این بخش قرار دهیم امیدواریم این راهنمایی ها بتواند در جهت پیشرفت شما کمک رسان باشد. یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم مرحله آماده سازی زیر کار جهت نصب کاغذ دیواری است که به آن زیر سازی می گویند. در این مرحله که نیازمند یک سطح صاف است نصاب می بایست شرایط لازم را جهت نصب فراهم کند. شاید لازم باشد دیوار گچ کاری شود و یا شاید لازم باشد که بتونه کاری شده و دیوار ترمیم گردد. برای این منظور بعد از بازدید از محل نصاب نوع ترمیم را تشخیص داده و سطح زیر کار را آماده می کند. این کار ممکن نیازمند زدن یک لایه رنگ آستر نیز باشد. بعد مهیا شدن زیر کار نوبت به نصب است. برای شروع کار نصابی یک نصاب شروع به آماده سازی چسب می کند. نصاب بعد از آماده کردن چسب بر حسب تجربه که می تواند چسب کاغذ دیواری خالی یا مخلوط آن با چسب چوب باشد، آن را برروی کاغذ می مالد. مرحله آغشته کردن کاغذ دیواری به چسب که روی میز کار انجام می شود با قلموی بزرگ و یا با غلطک صورت می گیرد.
نصاب کاغذ دیواری باید دقت کند که سطح زیر کار محکم باشد مثلاً در نصب کاغذ دیواری برروی دیوارهایی که رنگ پلاستیک دارند این امکان وجود دارد که سطح زیر کار که همان رنگ پلاستیک است از سطح دیوار کنده شود که متعاقباً کاغذ دیواری نیز از دیوار جدا می شود. در این مواقع حتماً از محکم بودن رنگ پلاستیک اطمینان حاصل کنید و در غیر این صورت روی آن بتونه بزنید و زیر سازی را انجام دهید. بعد از اینکه عمل ماستیک انجام شد می توانید کاغذ ها را روی دیوار بچسبانید.
برای چسباندن کاغذ از گوشه دیوار شروع کنید  و اولین کاغذ را با شاثل به دیوار بچسبانید. کاغذ های دیگر را با آن کاغذ ست کرده و مچ نمایید. برای این منظور از بالا شروع کنید به چسباندن کاغذ و نقش گلهای کاغذ را با هم جفت کنید و به سمت پایین حرکت کنید و مراقب باشید که کاغذ کشیده نشود. از کش آمدن کاغذ جلوگیری کنید.
هنگامی که به گوشه های دیوار های متقاطع می رسید کاغذ را بصورت یک نواخت روی دیوار کناری نکشید و حتماً در گوشه ها برش های تمیز و با دقت بزنید که کاغذ از دیوار کنده نشود.
برای کاغذ دیواری مقدار چسب را به اندازه استفاده کنید که زیادی یا کمی آن مشکل زا است. دقت شود که بین رل های کاغذ دیواری هیچ درزی نداشه باشد و تا حد امکان کاغذها کنار هم متصل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *