نکات مهم در نصب کاغذ دیواری حرفه ای

نصب کاغذ دیواری یک کار حرفه ای است که فقط نصاب کاغذ دیواری ماهر و حرفه ای از عهده آن بر می آید.

هر کسی ممکن است متوجه نشوند که نصب کاغذ دیواری به صورت حرفه ای انجام شده است یا خیر. در این مقاله می خواهیم برای شما نکات مهم در نصب کاغذ دیواری حرفه ای را به صورت مختصر توضیح دهیم تا شما بعد از نصب کاغذ توسط نصاب کاغذ دیواری حرفه ای بودن یا نبودن آن را به خوبی تشخیص دهید.

  1. نکته اول این است که بین کاغذ های دیواری نصب شده نباید درز پیدا شود. برای این منظور می بایست کاغذ از بالا با کاغذ کناری کاملا هماهنگ و مماس شود و به همین ترتیب از بالا به سمت پایین حرکت کرده و کاغذ به دیوار متصل شود. دقت شود که کاغذ به هیچ وجه نباید کشیده شود.
  2. نکته مهم دیگر در نصب کاغذ دیواری در رابطه با کاغذ دیواری های رنگی است که نباید لبه نازک سفید کاغذ بین رولها دیده شود که برای این منظور از ماژیک همرنگ برای این درزها استفاده می شود.
  3. مقدار چسب باید متناسب به نوع کاغذ باشد.
  4. غلظت چسب باید متناسب با نوع کاغذ باشد.
  5. کاغذ در گوشه های دیوار با کاتر بریده شود.
  6. نکته مهم دیگر در نصب کاغذ دیواری در جاهایی که دیوار رنگ پلاستیک دارد حتماً از استحکام آن اطمینان حاصل شود در غیر این صورت با بتونه ماستیک کل دیوار کاور شود و بعد آستر بخورد تا نصب کاغذ دیواری به خوبی انجام شود.
  7. حتماً زیر سازی باید بصورت کاملاً درست و حرفه ای انجام شود و تا نصب کاغذ دیواری تا حد ممکن به بالاترین کیفیت برسد. توجه داشته باشید که یک زیرسازی خوب و حرفه ای می تواند بسیار مهم تر از نکات دیگر باشد؛ چرا که یک نصب فوق العاده عالی بدون یک زیرسازی خوب، تمام زحمات نصاب کاغذ دیواری و هزینه شما را از بین خواهد برد، پس به زیرسازی مناسب اهمیت لازم را بدهید.
  8. نوع گچ دیوار از کارفرما پرسیده شود تا اگر پر آهک بود حتماً روی آن پرایمر یا بتونه ماستیک شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *